آتش 120 هکتار از منابع طبیعی خمین را سوزاند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خمین گفت: بیش از 120 هکتار از عرصه منابع طبیعی این شهرستان از ابتدای سال جاری تا به امروز طعمه آتش شده است.

آتش 120 هکتار از منابع طبیعی خمین را سوزاند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، رضا مجتهدی شنبه 14 تیر اضافه کرد: از 14 مورد گزارش آتش سوزی در خمین 2 مورد مربوط به زمین های زراعی و بقیه در اراضی ملی این شهرستان بوده که در مناطق روستایی پشتکوه، ورچه، دهنو و خشتیجان اتفاق افتاده است.

وی اظهار کرد: در جدیدترین گزارش آتش سوزی در خمین، 40 هکتار از عرصه منابع طبیعی روستای فرنق و هفت هزار متر در روستای دهنو از توابع این شهرستان در آتش سوخت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خمین بیان نمود: خسارت هر هکتار از اراضی سوخته شده 18 میلیون و 500 هزار ریال برآورد شده است. آتش سوزی در مراتع ضررهای جبران ناپذیری همچون کاهش علوفه مورد احتیاج دام، از بین رفتن حاصل خیزی خاک، نابودی جانوران کمیاب و از بین رفتن پوشش گیاهی را به همراه دارد.

مجتهدی مدیریت چرای دام، کنترل ورود و خروج به موقع دام در مراتع و برگزاری دوره آموزش مدیریت چرای دام در طول سال را از طرح های در دست اجرا برای حفاظت از مراتع بیان نمود.

گروه ساختمانی آبان

بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 35563

به "آتش 120 هکتار از منابع طبیعی خمین را سوزاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش 120 هکتار از منابع طبیعی خمین را سوزاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید