آشنایی با جاذبه های گردشگری که در خطر غرق شدن هستند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، جاذبه های گردشگری در جهان وجود دارند که تماشای آنها یکی از آرزو و رویاهای گردشگران است. بعضی از این جاذبه های گردشگری بسیار معروف بوده و شاید در لیست انتخابهای شما در آینده نیز قرار داشته باشند. متاسفانه، این جاذبه ها در طی سالهای آینده به کلی از بین می فرایند. دلیل از بین رفتن آنها، تغییرات آب و هوایی، افزایش گرمای زمین و بالا آمدن آب دریاهاست. گرم شدن زمین، یخ های قطبی را ذوب نموده و باعث بالا آمدن آب دریاها می گردد. بالا آمدن آب دریاها تا جایی ادامه دارد که این نقاط دیدنی غرق شوند. در مقاله جاذبه های گردشگری که در خطر غرق شدن هستند با ما همراه باشید تا با جاذبه های گردشگری که به زودی به زیر آب می فرایند، آشنا شوید.

آشنایی با جاذبه های گردشگری که در خطر غرق شدن هستند

رشته کوه های آلپ

رشته کوه های آلپ، یکی از عظیمترین رشته کوه های دنیا بوده که در کشورهای متعددی را در برگرفته است. در ماه های زمستانی و سرد سال، این بخش از جاذبه های گردشگری که در خطر غرق شدن هستند، مناسبترین مکان برای اسکی بوده و ورزشکاران زیادی را به سمت خود می کشانند. در ماه های گرم سال نیز کوهنوردان برای بالا رفتن از قله های آلپ به این بخش از دنیا سفر می کنند تا زیبایی های حیرت انگیز طبیعت را از نزدیک مشاهده کنند. خبر چندان خوبی نیست، اگر بگوییم تغییرات آب و هوایی در این منطقه باعث شده تا سالانه حدود 3 درصد از یخچالهای رشته کوه های آلپ از دست بفرایند. براساس تحقیقات صورت گرفته توسط متخصصان و محققین این رشته، یخچالهای این منطقه تا سال 2050 نابود خواهند شد.

بیشتر بخوانیدمعرفی جاهای دیدنی رشته کوه های آلپ | جاذبه های کوه راسخ اروپا

یخچال های طبیعی آتاباسکا

یخچال های طبیعی آتاباسکا (Athabasca Glacier) واقع در ایالت آلبرتا، یکی از پربازدیدترین یخچال های منطقه آمریکای شمالی هستند. این یخچال حدود 6 کیلومتر طول دارد و منطقه ای با مساحت 2.3 مایل مربع را در برگرفته است. یخچال های آتاباسکا از 125 سال قبل تا به امروز در حال آب شدن هستند اما، در سال های اخیر این میزان افزایش پیدا نموده و به حدود 3 متر در سال رسیده است.

آلاسکا

آلاسکا، سردترین منطقه ایالت آمریکای شمالی بوده که با عنوان سرزمین برف و یخ در بین تمام مردم دنیا شناخته می شود. با وجود سرد بودن، سالانه گردشگران زیادی برای تماشای زیبایی های چشمگیر و جذاب آن راهی سفر به آلاسکا می شوند. اما، این زیبایی ها نیز دوام چندانی ندارند و متاسفانه، در معرض از بین رفتن هستند. تغییرات آب و هوایی بر روی این منطقه نیز تاثیر گذاشته و باعث ذوب شدن لایه پرمافراست یا همان لایه منجمد دائمی اعماق زمین شده است. تغییرات اقلیمی نه تنها ساختار ناحیه را تحت تاثیر قرار داده بلکه، به اکوسیستم منطقه نیز آسیب رسانده است.

بیشتر بخوانید10 جاذبه برتر آلاسکا برای تفریح و تماشا دانستنی های سفر به آلاسکا | بهترین دلایل برای سفر به آلاسکا

پارک ملی گلیشر

پارک ملی گلیشر (Glacier National Park) یکی از جاذبه های گردشگری که به زودی به زیر آب می فرایند، هست. این پارک در گذشته میزبان بیش از 150 یخچال طبیعی بود. اما، امروزه تنها 25 عدد از آنها باقی مانده و روز به روز نیز از تعدادشان کاسته می شود. گفته می شود بدلیل تغییرات آب و هوایی و سرعت زیاد آن، تا سال 2030 چیزی از این یخچال ها باقی نمانده و به طور کامل نابود خواهند شد. تغییرات اقلیمی و بالا آمدن آب دریاها نه تنها باعث از بین رفتن یخچال ها می شود بلکه، اکوسیستم پارک را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهد.

صخره مرجانی عظیم

صخره مرجانی عظیم (Great Barrier Reef)، عظیمترین صخره مرجانی دنیاست. این دیواره عظیم بیش از 344400 کیلومتر مربع مساحت داشته و حدود 3000 صخره و 900 جزیره مختلف را در خود جای داده است. این جاذبه دیدنی که با عنوان یک جاذبه زیر دریایی شناخته می شود، چندین سال است که در معرض نابودی قرار گرفته و تغییرات آب و هوایی و زیست محیطی از جمله افزایش دمای اقیانوس و انواع آلودگی ها، باعث فرسایش صخره های این جاذبه شده اند. گفته می شود صخره های مرجانی استرالیا تا 100 سال آینده به طور کلی نابود خواهند شد.

جزایر مگدالن

مگدالن (Magdalen Islands)، مجموعه جزایری در استان کبک بوده که شامل 8 جزیره کوچک و عظیم است. این جزایر مکانی آرام در خلیج سنت لاورنس هستند که طبیعتی شگفت انگیز را برای گردشگران به نمایش گذاشته اند. علیرغم وجود یخ های محافظ در این منطقه، سواحل شنی و صخره های ماسه ای این جزایر تحت تاثیر ناهنجاری های آب و هوایی و ضربات شدید باد قرار گرفته اند. گفته می شود سالانه حدود 40 اینچ از این سواحل دچار فرسایش می شود. براساس پیش بینی متخصصان، دیواره یخ های محافظ تا 75 سال آینده به طور کلی نابود خواهند شد و در پی آن، سواحل دچار طوفان های پی در پی شده و علاوه بر بالا آمدن آب دریاها، میزان فرسایش به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

دریای مرده

دریای مرده (The Dead Sea) که به دریای نمک نیز معروف است، یکی از شگفت انگیزترین آب های دنیا است. این دریا علاوه بر ارزش تاریخی، دارای خاصیت درمانی نیز بود و شاید برایتان جالب باشد که بدانید هیچ موجودی در آبهای این دریا غرق نمی شود. حتی اگر شنا بلد نباشد، به هر عمقی از دریای مرده که برود، به علت غلظت بالای نمک غرق نخواهد شد. براساس گزارش های رسیده، سطح آب این دریا سالانه حدود 24 متر کاهش یافته و با توجه به استفاده کشورهای همسایه از آب رودخانه جردن، تا 50 سال آینده دریا به طور کلی نابود خواهد شد.

ونیز

ونیز (Venice) یکی از رمانتیک ترین و دیدنی ترین شهرهای دنیا بوده که در کشور ایتالیا قرار گرفته است. این شهر از گذشته های دور مورد توجه گردشگران زیادی قرار داشته و بسیاری از زوج های جوان نیز این شهر را برای ماه عسل خود انتخاب می نموده اند. جذابیت این شهر بدلیل قرار دریافت کانال های آبی بیشماری است که در آن قرار دارند و رفت و آمد در آنان نیز با استفاده از قایق انجام می شود. متاسفانه، در سال های اخیر سیل های شدید در این منطقه اتفاق افتاده و این شهر زیبا و رویایی را دچار آسیب های جدی کرد، تا جایی که گفته می شود تا سرانجام قرن بیستم با بالا آمدن آب دریاها، شهر ونیز در آب غرق شده و اثری از آن باقی نخواهد ماند.

بیشتر بخوانیدسفر به ونیز | یکی از زیباترین شهر های اروپا به روی آب

جزیره مالدیو

مالدیو (Maldives) کشوری جزیره ای هست. این جزیره کمترین ارتفاع از سطح دریا را داشته و فقط 1.5 متر بالاتر از آن قرار گرفته است. از این رو، اگر آب اقیانوس ها با همین فرایند افزایش پیدا کند، تا 100 سال آینده کشور مالدیو به طور کلی زیر آب رفته و نابود خواهد شد. این پیش بینی تا جایی جدی است که دولت مالدیو را به فکر خرید زمین هایی در کشورهای دیگر کرد تا در صورت بروز مشکل، شهفرایندانش را به کشورهای دیگر انتقال دهد.

بیشتر بخوانیدجاذبه های گردشگری مالدیو| کشور مالدیو کجاست؟

سیشل

سیشل (Seychelles) کشوری جزیره ای در اقیانوس هند است که بدلیل داشتن طبیعتی زیبا و دیدنی، یکی از مهمترین مقاصد گردشگری دنیا محسوب می شود. سواحل سفید سیشل در کنار رنگ فیروزه ای دریا و درختان سبز رنگ از جمله جذابیت های این منطقه گرمسیری هستند. اما، متاسفانه این همه زیبایی و جذابیت بدلیل مرگ سریع سدهای مرجانی و فرسایش ساحل در معرض خطر جدی قرار داشته و براساس تحقیقات صورت گرفته، این جزیره تا 50 یا 100 سال آینده به طور کلی نابود خواهد شد.

بیشتر بخوانیدمعرفی و جاذبه های گردشگری سیشل، جزیره رویاها در شرق آفریقا

گروه ساختمانی آبان

بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: همگردی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 34047

به "آشنایی با جاذبه های گردشگری که در خطر غرق شدن هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جاذبه های گردشگری که در خطر غرق شدن هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید