اسپیس ایکس برای گردشگران فضایی دیدی 360 درجه فراهم می نماید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اسپیس ایکس از طراحی پنجره گنبدی شکل جدیدی خبر داده که قرار است بر روی فضاپیمای سرنشین دار دراگون نصب گردد و در مأموریت های گردشگری فضایی برای مسافران دیدی 360 درجه به فضای بیکران فراهم کند.

اسپیس ایکس برای گردشگران فضایی دیدی 360 درجه فراهم می نماید

کپسور دراگون که پیش از این توانایی خود را به عنوان یک فضاپیمای مطمئن برای همکاری با ناسا و فرستادن فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی ثابت نموده است، به عنوان بخشی از برنامه پروازهای سرنشین دار تجاری ناسا فعالیت خود را ادامه می دهد. فضاپیمای دیگر استارلاینر (Starliner) بویینگ است که هنوز آزمایش کامل پرواز به ISS را انجام نداده است.

کرو دراگون در حقیقت همان چیزی است که ناسا به آن امیدوار بود اما این باعث نمی گردد که اسپیس ایکس به همین جا بسنده کند و آن را برای اهداف دیگری مانند پروازهای تجاری و غیرعملیاتی به کار نگیرد. اکنون هم زمان با اعلام کامل نام خدمه نخستین پرواز فشایی تمام شهفرایندی که طبق برنامه ریزی اواخر سال 2021 انجام گردد، اسپیس ایکس از تغییراتی در کپسول سرنشین دار دارگون خبر داده که توجه علاقمندان به این سفرها را بیشتر جلب می نماید.

اسپیس ایکس در توییتی این تغییر را اعلام و اعلام کرد که پنجره ای عظیم و گنبدی شکل، در بخشی از محفظه سرنشین دار فضاپیما که پیش از این برای اتصال به ایستگاه فضایی بین المللی استفاده می شد، نصب خواهد شد. با توجه به اینکه پرواز تجاری جهانگردی الهام بخش 4 (Inspiration4) به ایستگاه فضایی بین المللی متصل نخواهد شد، بنابراین اسپیس ایکس تصمیم گرفته است تا برای این سفر فضاپیما را جذاب تر کند و مسافران سفری شگفت انگیزتر را در فضا تجربه نمایند.

این پنجره گنبد-مانند به اندازه کافی عظیم به نظر می رسد که یک یا دو نفر هم زمان بتوانند از آن به فضای بی کران نگاه نمایند و لذت ببرند. بدین ترتیب احتمالا بعضی مسافران فضایی از اواخر سال 2021 این شانس را خواهند داشت که به نوبت از شگفتی های یک منظره سراسری 360 درجه بر فراز زمین لذت ببرند.

اسپیس ایکس برای مأموریت جهانگردی فضایی سال جاری در حال ساخت یک فضاپیمای کاملا تازه نیست و از فضاپیمای سرنشین داری که هنوز در ایستگاه فضایی بین المللی قرار گرفته است، دوباره استفاده خواهد نمود. پس از بازگشت این فضاپیما از ایستگاه (ISS) اسپیس ایکس آن را آنالیز و آماده می نماید و در همین حال اتصال پنجره گنبدی شکل جدید به آن را هم انجام می دهد.

این مأموریت در حال حاضر برای پرتاب در اواسط سپتامبر 2021 (مرداد 1400) برنامه ریزی شده است اما همان طور که در پرتاب های دیگر هم دیده شده، امکان تأخیر در این برنامه وجود دارد. طی این پرتاب در مجموع 4 جهانگرد به فضا می فرایند. قرار است از درآمد حاصل از این پرتاب برای یاری به بیمارستان تحقیقات بچه ها سنت جود (St. Jude Childrens Research Hospital) استفاده گردد.

به عنوان اولین مأموریت تمام غیرنظامی و شهفرایندی در فضا، این یک نقطه عطف عظیم برای پروازهای فضایی سرنشین دار خواهد بود و با توجه به این پنجره جدید پانوراما مسافران یک موقعیت خاص را تجربه خواهند کرد.

عکس کاور: طرحی گرافیکی از کپسول سرنشین دار دراگون اسپیس ایکس با پنجره گنبدی

Credit: SpaceX

منبع: BGR

گروه ساختمانی آبان

بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 53798

به "اسپیس ایکس برای گردشگران فضایی دیدی 360 درجه فراهم می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپیس ایکس برای گردشگران فضایی دیدی 360 درجه فراهم می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید