افشای حمله اتمی آمریکا به چین

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ایسنا نوشت: اسناد محرمانه ای که توسط یکی از تحلیل گران نظامی سابق منتشر شده، نشان می دهند، برنامه ریزان نظامی آمریکا در سال 1958 میلادی برای حملات اتمی به چین با هدف حفاظت از تایوان در برابر حمله ای از جانب نیروهای کمونیست فشار می آوردند.

افشای حمله اتمی آمریکا به چین

به نوشته روزنامه هندوستان تایمز، این اسناد محرمانه که توسط دنیل الزبرگ، تحلیل گر نظامی سابق به صورت آنلاین منتشر شده، نشان می دهند، طراحان نظامی آمریکا همچنین تصور می کردند که جماهیر شوروی سابق به چین کمک می کند و با تسلیحات اتمی تلافی خواهد کرد؛ بهایی که فرض می کردند ارزش پرداخت برای حفاظت از تایوان را دارد.

الزبرگ بخشی از این اسناد فوق سری درخصوص این بحران را که موقتا در سال 1975 از حالت طبقه بندی خارج شده بود، به صورت آنلاین منتشر کرد و روزنامه نیویورک تایمز برای نخستین بار آن را گزارش داد.

الزبرگ که در حال حاضر 90 سال سن دارد، به خاطر افشاگری اش به رسانه ها در سال 1971 میلادی درباره یکی از اسناد فوق سری پنتاگون پیرامون جنگ ویتنام موسوم به اوراق پنتاگون معروف است.

الزبرگ به روزنامه نیویورک تایمز گفت: اوایل دهه 1970 میلادی از اسناد فوق سری پنتاگون درباره بحران تایوان کپی گرفتم و اکنون همزمان با افزایش تنش ها میان آمریکا و چین درخصوص تایوان آن را منتشر می کنم.

نویسندگان این سند نوشته اند: ژنرال ناتان تواینینگ، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در آن زمان صریحا گفته بود که اگر حمله ای صورت گیرد، آمریکا از تسلیحات اتمی علیه پایگاه های هوایی چین استفاده می کند تا از یک کمپین حملات هوایی جلوگیری کند.

در این سند با نقل قول از ژنرال تواینینگ آمده است: اگر این اقدام مانع حمله نشود آن وقت گزینه دیگری جز انجام حملات اتمی به عمق چین یعنی تا شانگهای وجود ندارد.

در این رویداد، دوایت آیزنهاور، رئیس جمهور وقت آمریکا تصمیم گرفت تا به تسلیحات مرسوم و رایج تکیه کند.

بحران 1958 میلادی هنگامی که نیروهای کمونیست چین حملات توپخانه ای به جزایر تحت کنترل تایوان را متوقف کردند و کنترل این منطقه را به نیروهای ناسیونالیست تحت رهبری چیانگ کای شک محول کردند، سرانجام یافت.

چین، تایوان را یکی از استان های شورشی خود می داند که یک روز حتی اگر لازم باشد با زور مجددا تحت کنترل پکن در می آید.

واشنگتن از سال 1979 میلادی پکن را به رسمیت شناخته اما روابط خود با تایپه را حفظ کرده و یکی از مهم ترین متحدانش محسوب می شود.

در ماه های اخیر نیروی هوایی چین حملات خود به منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان را افزایش داده است.

آمریکا نیز مرتبا تحت عنوان آزادی دریانوردی عملیات های خود را در راه آبی تنگه تایوان انجام می دهد.

انتظار می رود جو بایدن، رئیس جمهور امریکا به زودی استراتژی خود درخصوص چین را اعلام کند و درخواست ها از وی برای اعلام تعهد صریح آمریکا به دفاع نظامی از تایوان رو به افزایش است.

310 310

گروه ساختمانی آبان

بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 58837

به "افشای حمله اتمی آمریکا به چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای حمله اتمی آمریکا به چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید