اف بی آی، گارد مستقر در واشنگتن را رصد می نماید!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مقام های دفاعی آمریکا می گویند نگران یک حمله خودی یا تهدید دیگر از جانب نظامی های دخیل در برنامه تامین امنیت مراسم تحلیف جو بایدن هستند و همین اف بی آی را بر آن داشته تا تمام 25 هزار نیروی گارد ملی که برای این رویداد به واشنگتن دی.سی می آیند، آنالیز کند.

اف بی آی، گارد مستقر در واشنگتن را رصد می نماید!

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، این اقدام بازتاب نگرانی های امنیتی فوق العاده ای است که بعد از آشوب های مرگبار ششم ژانویه از سوی هواداران دونالد ترامپ بر واشنگتن سایه افکنده است. این اقدام همچنین نشان دهنده نگرانی درباره عملکرد همان نیروهایی است که برای حفاظت از این شهر در روزهای آینده معین شده اند و اینکه آنها می توانند تهدیدی برای رئیس جمهوری آینده آمریکا و دیگر شرکت نمایندگان مهم این مراسم به شمار بروند.

راین مک کارتی، وزیر ارتش آمریکا یکشنبه گفت، مقام ها نسبت به این تهدید بالقوه هوشیار هستند. او به فرماندهان هشدار داد تا مراقب هرگونه مسئله ای در میان خودشان از جمله با نزدیک شدن به مراسم تحلیف باشند.

با این حال، او و دیگر مقام ها گفته اند که هیچ مدرکی دال بر وجود چنین تهدیدی یافت ننموده اند و این آنالیز نیروها، برگرفته از تهدیدی که آنها مشاهده نموده باشند، نیست.

مک کارتی در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت: ما وارد این فرایند شده ایم و برای دومین و سومین بار تک تک نیروهایی که برای این عملیات معین شده اند، آنالیز می کنیم. نیروهای گارد همچنین آموزش دیده اند که چطور تهدیدهای بالقوه خودی را شناسایی نمایند.

حدود 25 هزار عضو گارد ملی آمریکا از سراسر ایالات متحده در حال عزیمت به واشنگتن دی.سی هستند که دست کم دو و نیم برابر بیش از مراسم های تحلیف پیشین است. همچنین در حالی که ارتش آمریکا مرتبا به آنالیز اعضای فعالش برای کشف ارتباطات افراطی می پردازد، آنالیز اف بی آی فراتر از هرگونه رصدهای پیشین انجام می گردد.

چندین مقام گفته اند که این فرایند بیش از یک هفته پیش همزمان با استقرار اولین نیروهای گارد در واشنگتن شروع شد و آنها گفته اند که این فرایند چهارشنبه تکمیل می گردد.

در شرایطی همانند این، آنالیز اف بی آی شامل وارد کردن نام تک تک نظامی های دخیل در این عملیات در پایگاه داده ها و فهرست های هشدار برای رویت موارد نگران نماینده احتمالی می گردد.

دیوید گومز، یک مقام امنیت ملی سابق اف بی آی گفت، این می تواند شامل دسترسی به تحقیقات پیشین یا آنالیز موارد مرتبط با تروریسم باشد.

تهدید علیه مراسم تحلیف بایدن با آشوب حامیان ترامپ، تهدید چریک های راست افراطی، برترپنداران سفیدپوست و دیگر گروه های رادیکال پررنگ شد.

در همین حال شبکه فاکس نیوز یکشنبه از بازداشت دنیل الن بیکر 33 ساله به اتهام جذب افرادی به وسیله رسانه های اجتماعی برای پیوستن به او در یک اعتراض مسلحانه علیه هواداران ترامپ که قصد دارند چند روز پیش از تحلیف مقابل کنگره تجمع نمایند، اطلاع داد. او که ظاهرا از هواداران آنیفاست، آدینه به نقض قوانین فدرال بازداشت شد.

از سوی دیگر رسانه های خبری یکشنبه از بازداشت کوی گریفین، کمیسیونر بخش اوترو در نیومکزیکو و رهبر گروه کابویی ها برای ترامپ به دست اف بی آی به اتهامات فدرال مرتبط با آشوب های ششم ژانویه کنگره در واشنگتن دی.سی اطلاع دادند.

گروه ساختمانی آبان

بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 50370

به "اف بی آی، گارد مستقر در واشنگتن را رصد می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اف بی آی، گارد مستقر در واشنگتن را رصد می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید