الخزعلی: عراق به حضور نیروی بیگانه احتیاج ندارد، آمریکا هر قدر هم قوی باشد باید از کشورمان خارج گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، دبیرکل عصائب اهل الحق عراق با تاکید بر پیروزی این کشور بر توطئه های دشمنان به لطف همت مردم آن و لزوم خروج نظامیان آمریکا، حشد شعبی را سوپاپ اطمینان تامین امنیت مردم عراق دانست.

الخزعلی: عراق به حضور نیروی بیگانه احتیاج ندارد، آمریکا هر قدر هم قوی باشد باید از کشورمان خارج گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، قیس الخزعلی در مراسم سالگرد تاسیس الحشد الشعبی در نجف اشرف درباره توطئه آمریکا و بعضی از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس مانند امارات و عربستان سعودی علیه مقاومت هشدار داد.

الخزعلی اضافه نمود که هدف از این توطئه ها انهدام عراق و مردم آن و تجزیه این کشور است.

وی خاطر نشان کرد: کسانی که عامل تسهیل ورود هزاران تروریست از قاره های مختلف دنیا به عراق هستند، هزینه داعش را پرداختند و آن را به مهمات و سلاح مجهز کردند، خلیفه داعش را انتخاب کرده و فروش نفت سرقت شده از عراق را تسهیل کردند، دشمن ما هستند.

الخزعلی یادآور شد که به همین دلیل اعتقاد داریم که حضور الحشد الشعبی در صحنه مانند نوعی سوپاپ اطمینان برای تامین امنیت مردم عراق است.

وی گفت که پس از تهدید علیه موجودیتمان، باید دوست را از دشمن تشخیص دهیم، آمریکا می خواهد نیروهای نظامی اش را در عراق نگه دارد لذا حتما در این زمینه بهانه خواهد آورد.

الخزعلی گفت: آمریکا باید تضمین دهد که هویت و ارزشهای مردم عراق را هدف قرار نخواهد داد، به ویژه که اولین کشوری است که پرچم همجنس گرایان را در عراق به اهتزاز درآورد و پس از آن اروپا مشابه این اقدام را انجام داد، باید آمریکا تضمین بدهد که عراق را به پایگاهی برای حمله به کشورهای همجوار و سران الحشد تبدیل نمی کند و به توافقنامه استراتژیکش با عراق پایبند خواهد ماند، وقتی در سال 2014 داعش به عراق حمله کرد، آمریکا فقط تماشاچی بود که نشان می دهد واشنگتن هیچ تعهدی نسبت به توافق با بغداد ندارد.

وی اضافه نمود: گفت وگو میان بغداد و واشنگتن باید شامل خروج نیروهای آمریکایی از عراق نیز باشد، عراق با مسئله ای به نام حضور بیگانگان و اشغالگری آمریکایی روبرو است.

الخزعلی با بیان اینکه مصلحت الحشد الشعبی آن است که از تنشهای سیاسی دور باشد، گفت بهترین راه حفظ این راستا مقدس آن است که الحشد الشعبی بر اساس قانون مصوب مجلس نمایندگان، بخشی از نیروهای مسلح عراق باشد، از آمریکا می خواهیم تاریخ و آثار باستانی ما را که به سرقت برده، مسترد کند، نیروهای عراقی توانستند گروه تروریستی وهابی داعش را بدون احتیاج به نیروهای آمریکایی بیرون برانند.

وی یادآور شدباید به نیروهای مسلحمان اطمینان داشته باشیم زیرا عراق احتیاجی به حضور نیروهای خارجی ندارد، تردیدهایی درباره نخست وزیر و هیئت مذاکره کننده درباره وفاداری ملی شان وجود دارد چرا که بعضی از آنان دارای شناسنامه آمریکایی هستند.

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق گفت: آمریکا بداند که هر قدر قوی باشد نیروهایش خاتمه از عراق خارج خواهند شد و این وعده به مردم و شهدای عراق است و ما آماده انجام هر کاری برای تحقق این هدف هستیم، تصمیم خروج نیروهای آمریکایی از عراق، یک تصمیم ملی است که احتیاجی به آنالیز ندارد،آمریکا اجرای قانون عراق بر نیروهایش را نمی پذیرد لذا باید بداند در صورتیکه نیروهای آمریکایی در عراق باقی بمانند، قانون عراق درباره آنان اجرا خواهد شد.

گروه ساختمانی آبان

بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 35245

به "الخزعلی: عراق به حضور نیروی بیگانه احتیاج ندارد، آمریکا هر قدر هم قوی باشد باید از کشورمان خارج گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الخزعلی: عراق به حضور نیروی بیگانه احتیاج ندارد، آمریکا هر قدر هم قوی باشد باید از کشورمان خارج گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید