بالگرد صبا 248 در کشور تکمیل شد، تولید موتورهای هوایی در کشور

به گزارش مجله یک کامپیوتر، معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری با اعلام تکمیل بالگرد صبا 248 در کشور همچنین از نهایی شدن پروژه دستگاه سنجش اصطکاک سطوح پروازی، رادار mssr خبر داده است.

بالگرد صبا 248 در کشور تکمیل شد، تولید موتورهای هوایی در کشور

خبرنگاران - ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل هوشمند معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری علاوه بر اجرای پروژه طراحی و ساخت سامانه کمک ناوبری بصری طرح تولید موتورهای هوایی و تکمیل بالگرد صبا 248 را اجرایی کرده است.

صنعت هوایی و هوانوردی یکی از راهبردی ترین صنایع هر کشور است و اگر نیازهایی مانند ساخت قطعات یدکی و فرودگاهی آن نباشد، عملا صنعتی وابسته و متکی به واردات خواهیم داشت؛ از این رو ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای دوام آوردن این صنعت در روزهای سخت تحریم های اقتصادی به دنبال یافتن روش هایی است که بتواند شبکه ای داخلی از زیرساخت های مورد نیاز آن را ایجاد کند.

در حوزه تجهیزات فرودگاهی پروژه های طراحی و ساخت سامانه کمک ناوبری بصری (روشنایی باند)، دستگاه سنجش اصطکاک سطوح پروازی، رادار mssr، دستگاه dme و برج مراقبت سیار در تعامل و همکاری با شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، توسط شرکت های دانش بنیان و صنایع نرم و خلاق و موسسات پژوهشی و واحدهای فناور دانشگاهی نهایی شده است و پروژه های دیگری نیز در مراحل مختلف اجرایی واقع شده است.

ساخت قطعات یدکی برای پیشتیبانی وسایل هوایی

بر این اساس با کمک بخش های دولتی، خصوصی و شرکت های دانش بنیان و صنایع نرم و خلاق، شبکه ای از تعمیرات فرودگاهی در کشور ایجاد شده است تا با کمک این شبکه و آورده های داخلی، نیازهای این بخش از صنعت هوایی و هوانوردی مرتفع شود.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، البته این ستاد با کمک زیست بوم فناوری و نوآوری محصولات دیگر این صنعت مانند تولید موتورهای هوایی، تکمیل بالگرد صبا 248 و ساخت قطعات یدکی برای پیشتیبانی وسایل هوایی را هم اجرایی کرده و همچنین ساخت تجهیزات هواشناسی و تعمیرات فرودگاهی را هم در اولویت کاری قرار داده است.

گروه ساختمانی آبان

بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: بیت ران
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 48357

به "بالگرد صبا 248 در کشور تکمیل شد، تولید موتورهای هوایی در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالگرد صبا 248 در کشور تکمیل شد، تولید موتورهای هوایی در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید