تبدیل زباله های کوه اورست به آثار هنری

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، تبدیل زباله های کوه اورست به آثار هنری صورت خواهد گرفت.

تبدیل زباله های کوه اورست به آثار هنری

قضیه چیست؟

بطری های اکسیژن، چادرهای پاره شده، طناب و قوطی های فلزی از جمله زباله هایی هستند که توسط کوهنوردان در اورست بلندترین قله دنیا رها می شوند.

سال 2019 دولت نپال اظهار داشت 24200 پوند زباله که شامل بطری های پلاستیکی، قوطی های فلزی، باری، ابزار آلات می شد طی یک عملیات پاکسازی 45 روزه از کوه پایین آورده شدند.

سوزاندن زباله ها هم فقط به افزایش آلودگی منجر می گردد. در بهار 2019 محققان آب و برف این کوه را مورد آنالیز قرار دارند و دریافتند نمونه برف هایی که از 11 نقطه مختلف این کوه گرفته شده است شامل میکروپلاستیک ها هستند و سه مورد از هشت نمونه آب هم آلوده هستند.

حالا موزه هیمالیا میخواهد پروژه ای شروع کند تا بتواند با یاری آن راه حلی برای این معضل پیدا کند.

تامی گوستافسون، مسئول این پروژه و از بنیانگذاران مرکز ساگارماتا که یک مرکز اطلاع رسانی به بازدیدکنندگان و مرکز بازیافت زباله است، می گوید هنرمندان خارجی و نپالی در پروژه خلق آثار هنری از زباله ها شرکت خواهند داشت.

به این ترتیب با جمع آوری زباله های کوه اورست و تبدیل آن ها به آثار هنری این آثار در یک گالری به نمایش گذاشته می شوند تا ضرورت نجات دادن بلندترین کوه دنیا از تبدیل شدن به محلی برای انباشته شدن زباله ها را مورد توجه قرار دهند.

به گفته گوستافسون این آثار هنری علاوه بر اینکه جنبه آگاهی رسانی دارند به عنوان سوغاتی فروخته می شوند و سود حاصل از آن نیز برای محافظت از این منطقه استفاده خواهد شد.

گروه ساختمانی آبان

بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: همگردی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 50626

به "تبدیل زباله های کوه اورست به آثار هنری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل زباله های کوه اورست به آثار هنری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید