تدوین شیوه نامه بوم گردی بر اساس فرهنگ بومی هر منطقه

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با توجه به تنوع اقلیمی ایران گفت: در صدد تدوین شیوه نامه های بوم گردی بر اساس فرهنگ های بومی هستیم.

تدوین شیوه نامه بوم گردی بر اساس فرهنگ بومی هر منطقه

ایرنا: بهروز عمرانی در نشستی با حضور خبرنگاران با اشاره به شیوع کرونا در سال جاری گفت: این بیماری و ویروس منحوس مانند جنگ های بزرگ، مبدا برخی از تاریخ ها می شود و در سال آینده جهان به قبل و پس از همه گیری کرونا تقسیم خواهد شد.

وی با اشاره به حضور و تجمع توریستان در مراکز فرهنگی و تاریخی در سال های گذشته در مراکز تاریخی سر بسته گذشته، گفت: با شیوع و همه گیری کرونا دیگر امکان چنین توریستی هایی وجود نخواهد داشت و بسیاری از بازدید ها به حضور در فضای بیرونی برگزار می شود.

عمرانی درباره نخستین ثبت جهانی ایران که که کویر لوت بود، گفت: سال گذشته جنگل های هیرکانی ثبت جهانی شد که در دستور کارهای تحقیقاتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و توریستی برای تدوین و تهیه شیوه نامه های توریستی قرار گرفت. هم اکنون با امضای تفاهنامه ای وارد فاز مطالعاتی برای تدوین شیوه نامه های پذیرش توریست در این مناطق ثبت جهانی شده هستیم.

وی یکی از برنامه در حال اجرا پژوهشگاه را تدوین شیوه نامه بوم گردی بر اساس هر استان مطرح نمود و افزود: فرهنگ بومی هر استان نیازمند تدوین شیوه نامه های مختص هر استان است در این راستا در حال تدوین شیوه نامه های بوم گردی برای هر استان به صورت مجزا هستیم.

عمرانی با بیان اینکه فعالیت های پژوهشگاه در یکسال اخیر بر استان های سیستان و بلوچستان و کرمان متمرکز بوده است به برخی از تفاهم نامه های اجرایی در حوزه های یاد شده به منظور پیشبرد اهداف و اولویت های وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی اشاره کرد.

رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و توریستی در ادامه اطلس های مردم شناسی، زبان شناسی، هنرهای سنتی و سامانه نقشه باستان شناسی را از مهمترین پروژهای چند سال گذشته خواند و به ارائه گزارشی از پیشرفت هر یک پرداخت.

وی در ادامه پروژه بررسی باستان شناسی شهرستان انار، بررسی انسان شناختی طب سنتی در شهر زاهدان، طرح پایش محیط موزه(موزه سبز)، احیای ساز سنتی قیچک، بررسی و شناسایی ویژگی های معماری قلعه های استان کرمان، مطالعه امکان سنجی اقامتگاه های بوم گردی سیستان و بلوچستان، تهیه پرونده ثبتی روستای الگن، ثبت سه روستای سفید کوه مکران را نمونه ای از صدها پروژه در حال اجرا توسط پژوهشگران پژوهشگاه میراث فرهنگی و توریستی دانست که با جدیت دنبال می شوند.

عمرانی در حوزه انتشارات پژوهشگاه از کتاب های مجموعه مقالات بیابان لوت، آب و آبیاری شهداد، معرفی صنایع دستی استان کرمان، ویژه نامه فعالیت های پژوهشگاه میراث فرهنگی و توریستی و نام برد و شرح داد: اهدای 6 هزارو 364جلد کتاب (87عنوان) به 79کتابخانه در استان کرمان و 4 هزارو844جلد کتاب(87عنوان) به کتابخانه های استان سیستان و بلوچستان از اهم اقدامات این مرکز درجهت ترویج فرهنگ کتابخوانی در مناطق محروم بوده است.

گروه ساختمانی آبان

بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 52938

به "تدوین شیوه نامه بوم گردی بر اساس فرهنگ بومی هر منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین شیوه نامه بوم گردی بر اساس فرهنگ بومی هر منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید