کوشش های آخر فروشندگان در بازار شب عید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران (پانا) - بازار شب عید، بعضی فروشندگان را به گمان رونق سنتی ادوار گذشته، وارد بازار نموده است.

کوشش های آخر فروشندگان در بازار شب عید

به گزارش دنیای اقتصاد، تحقیقات میدانی نشان می دهد، قیمت های پیشنهادی بعضی فروشندگان با تقاضا و شرایط نسبی ثبات در بازار مسکن طی چند ماه اخیر همخوانی ندارد. معمولا در ادواری که بازار مسکن در رکود واقع شده است، بازار شب عید، به صورت مقطعی وارد فاز رونق می گردد و به واسطه افزایش تقاضا قیمت ها نیز افزایش پیدا می نماید، اما سال جاری بازار شب عید کمی متفاوت از سال های گذشته است.

از آبان ماه به واسطه تحولات بین المللی و کاهش ریسک های مالی و غیرمالی، جهش قیمت مسکن متوقف شد تا سرعت رشد قیمت مسکن طی ماه های اخیر کمتر گردد. تحقیقات میدانی نشان می دهد، کاهش انتظارات تورمی در بازار شب عید همچنان ادامه دارد اما بعضی فروشندگان به تصور بازار سنتی، برای فروش ملک خود وارد شدند و بعضا قیمت های بالاتر از ظرفیت تقاضا و شرایط بازار پیشنهاد می دهند.

دوره اخیر رکود در بازار مسکن حدود دو سال و نیم به طول انجامید اما از ماه های گذشته بعضی واسطه های ملکی همچنان امیدوار بودند تا در شب عید، بازار به رونق نسبی برسد و ماجراجویی های خریداران به قرارداد منتج گردد، اما تحقیقات میدانی و اظهارات بعضی واسطه های ملکی حکایت از عدم تحقق این پیش بینی دارد.

بعضی از واسطه های ملکی در مناطق مصرفی و پرمعامله بر این باورند که بسیاری از فروشندگان که طی ماه های گذشته به دلیل فروکش کردن تب تورمی قیمت مسکن و ثبات نسبی در بازار از فروش منصرف شده بودند و نتوانستند ملک خود را با قیمت های پیشنهادی مدنظر به فروش برسانند، در بازار فعلی شب عید به تصور اینکه بازار رونق سنتی شب عید را دارد، وارد بازار شدند و قیمت های پیشنهادی بالاتری نسبت به هفته های گذشته ارائه دادند.

به گفته آنها، با وجود اینکه در هفته پایانی سال قرار داریم، تقاضا به نسبت دوران مشابه در سال های گذشته نیست و همچنان بعضی خریداران واقعی مسکن در بازار، امیدوار به کاهش قیمت مسکن در سال آینده هستند.

گروه ساختمانی آبان

بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 52585

به "کوشش های آخر فروشندگان در بازار شب عید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش های آخر فروشندگان در بازار شب عید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید