تنها 12% کاربران آیفون به اپ ها اجازه ردیابی داده اند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، شکی وجود ندارد که قابلیت Anti App Tracking که اپل با انتشار iOS 14.5 آن را در دسترس کاربران آیفون قرار داد، تأثیر بسیار زیادی را بر روی شرکت های فعال در زمینه نمایش تبلیغات هدفمند و تمامی شرکت هایی که به گونه ای دارای کسب و کاری این چنینی هستند خواهد گذاشت.

تنها 12% کاربران آیفون به اپ ها اجازه ردیابی داده اند

از جمله شرکت هایی که تحت تأثیر این موضوع قرار خواهند گرفت می توان به شرکت فیسبوک و شرکت زیر مجموعه آن یعنی اینستاگرام اشاره کرد. این شرکت ها جزء شرکت های هستند که بیشترین تأثیر را از این اقدام اپل خواهند دید و از زمان رونمایی و استفاده از این قابلیت در سیستم عامل iOS 14 همواره به آن اعتراض کرده اند.

با وجود اینکه از مدت ها پیش و تا قبل از منتشر شدن نسخه نهایی iOS 14.5 هم می شد حدس و گمان هایی را درباره اندازه تأثیر استفاده از این قابلیت از طریق کاربران بر روی شرکت های مختلف زد، اما اکنون اطلاعاتی درباره این موضوع منتشر شده اند که ما را به شکل بهتری با تأثیر قابلیت Anti App Tracking آشنا می کنند.

شرکت Flurry Analytics که تحت مالکیت شرکت Verizon Media واقع شده است، ارائه دهنده سرویس های مربوط به تحلیل اطلاعات بر روی بیشتر از یک میلیون اپلیکیشن است و این شرکت ماهانه اطلاعات بیش از دو میلیارد گوشی موبایل را جمع آوری می کند.

با توجه به اطلاعات منتشر شده از طریق شرکت Flurry می توانیم بگوییم که بعد از عرضه iOS 14.5 و نصب آن از طریق کاربران، در سرتاسر دنیا تنها %12 کاربران آیفون به اپ های مختلف اجازه ردیابیشان را داده اند. همچنین باید بگوییم که در کشور آمریکا تنها %4 از کاربران آیفون این اجازه را به اپ های مختلف داده اند.

در صورتی که با قابلیت Anti App Tracking آشنا نباشید برای روشن شدن این موضوع باید بگوییم که این قابلیت نو در زمانی که یک اپ بخواهد به اطلاعاتی مانند ID گوشی برای ردیابی کاربر در زمان کار با آن اپ یا در زمان استفاده از اپ های دیگر دسترسی داشته باشد، مجبور است تا با نمایش یک پیغام از کاربر اجازه بگیرد.

اگر کاربری تصمیم بگیرد تا با اجازه ندادن مانع از ردیابی اپ خاصی شود، آن اپ دیگر نمی تواند به درستی کاربر در حال استفاده از آن را تشخیص دهد تا با جمع آوری اطلاعات به آن فرد تبلیغات هدفمند و متناسبش را نمایش دهد.

البته برای بهتر توضیح دادن این قابلیت باید بگوییم زمانی که به نام نمونه به اپی مانند فیسبوک یا اینستاگرام اجازه ردیابی خود را نمی دهید انجام این کار به این معنا نیست که این اپ ها دیگر به اطلاعاتی شخصی که در حساب کاربری خود در این اپ ها یا دیگر سرویس های مربوط به احراز هویت متصل به حساب خود به اشتراک گذاشته اید، دسترسی ندارند.

در واقع کاربران آیفون با اجازه ندادن به یک اپ برای ردیابی اشان تنها مانع از این موضوع می شوند که یک اپ زمانی که این کاربران چندین ساعت را به جست وجو برای خرید محصول خاصی در اینترنت پرداخته اند، آن اپ بتواند با مطلع شدن از این موضوع تبلیغات مرتبط با آن کالا را به آن ها نمایش دهد.

البته باید گفت که اجازه ندادن به اپ ها برای ردیابی مانع از دیدن تبلیغات در اینترنت نمی شود. در واقع شما با انجام این کار تبلیغاتی را در اینترنت مشاهده خواهید کرد که کمتر مرتبط به شما خواهند بود.

با وجود اینکه بحث های مطرح شده در این مقاله با این موضوع که فیسبوک به کاربران می گوید که شرکت های کوچک از طریق همین تبلیغات نمایش داده شده در فیسبوک مشتریان خود را پیدا می کنند، فرق دارد اما بدون شک کاربران باید از این موضوعات مطلع شوند.

با توجه به گستردگی موضوع تبلیغات هدفمند در این مقاله نمی خواهیم بحث های مربوط به این اتفاق و تبلیغات هدفمند را بیشتر از این باز کنیم؛ کاربران علاقه مند می توانند خود درباره این موضوع ها جست وجو کنند. در نهایت می توان گفت اگر چه این قابلیت نو iOS که مسدود کننده تبلیغات هدفمند است، می تواند برای کاربران مفید باشد اما این سرویس باعث ناپایدار شدن کسب و کار هایی خواهد شد که در این زمینه فعالیت می کنند.

شرکت Flurry همچنین اطلاعات بیشتری را درباره این موضوع منتشر کرده و می گوید که تنها %5 کاربران آیفون در سرتاسر دنیا و %3 کاربران آیفون در کشور آمریکا با مراجعه به اپ Settings آیفون خود تنظیمات مربوط به ردیابی اپ ها را بر روی محدود شده (Restricted) قرار داده اند.

منبع: GSMArena

گروه ساختمانی آبان

بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 59880

به "تنها 12% کاربران آیفون به اپ ها اجازه ردیابی داده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها 12% کاربران آیفون به اپ ها اجازه ردیابی داده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید