ثبتنام متقاضیان دریافت تابعیت ایرانى، اینترنتی انجام میشود

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران (پانا) - سخنگوی وزارت کشور از ایجاد امکان ثبت نام افراد مشمول قانون جدید تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی غیر ایرانی در پایگاه اطلاع رسانى اداره کل اتباع و مهاجرین خارجى وزارت کشور خبر داد و گفت افراد مشمول برای ارائه درخواست خود باید ابتدا به این سامانه مراجعه کرده و در ادامه سایر مراحل درخواست خود را طی کنند.

ثبتنام متقاضیان دریافت تابعیت ایرانى، اینترنتی انجام میشود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید سلمان سامانی معاون هماهنگی و سخنگوی وزارت کشور با اشاره به اجرای قانون جدید تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی غیر ایرانی اظهارکرد: مادران ایرانی مزدوج با مردان غیر ایرانی و خانواده هایشان همواره نگرانی‌هایی در خصوص تعیین تکلیف تابعیت فرزندان خود و برخورداری آنان از حقوق شهروندی داشتند از این رو به دنبال تصویب قانون مورد نظر بخشی از این نگرانی‌ها مرتفع شد.

وی در ادامه افزود: وزارت کشور به عنوان متولی اصلی اجرای قانون و آیین نامه اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی و با توجه به لزوم پاسخگویی به مطالبه این بخش از جامعه ایرانی اقدامات مناسبی بخصوص در همکاری و هماهنگى دستگاه های ذیربط انجام داده است.

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: وزارت کشور با تعریف فرایند یکپارچه برای اجرایی کردن قانون و آیین نامه با برگزاری جلسات متعدد کارشناسی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف و نظرخواهی از استانداری‌های سراسر کشور شیوه‌نامه هماهنگی در اجرای آیین‌نامه اعطای تابعیت ایران به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی را تصویب و جهت اجرا به دستگاه های ذیربط ابلاغ کرد.

سامانی ادامه داد: به منظور سهولت در ارائه خدمات به فرزندان دارای مادر ایرانی و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به دلیل شیوع بیماری کرونا نسبت به راه اندازی فرایند ثبت نام از متقاضیان در وب سایت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی به آدرس www.bafia.ir برای تشکیل پرونده اقدام شده است.

معاون هماهنگی وزارت کشور یادآور شد: همچنین جهت تسریع و تسهیل در فرایند انجام کار و همچنین پیشگیری از تراکم جمعیت در ادارات کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری های سراسر کشور و پیشگیری از گسترش بیماری کرونا تشکیل پرونده متقاضیان در استان‌هایی که دارای دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی هستند واگذار شده است و همچنین در استانهای فاقد دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی ترتیبی اتخاذ شده است تا علاوه بر اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی در مرکز استان فرمانداری ها نیز بتوانند نسبت به دریافت مدارک و مستندات درخواست کنندگان و تکمیل و ارسال پرونده به استانداریها اقدام کنند.

سامانی تاکید کرد: با دستگاه‌های اجرایی از جمله مراجع امنیتی و سازمان ثبت احوال به منظور تسریع در انجام فرایند انجام استعلام‌ها و پاسخ دادن به استانداریها تعامل بسیار خوبی برقرار شده است.

سخنگوی وزارت کشور یادآور شد: هرچند تشکیل و تکمیل پرونده ها و انجام استعلام های لازم بر اساس قانون دارای فرایند طولانی می باشد اما الحمدالله تلاش‌های دستگاه‌های ذیربط در راستای اجرایی کردن قانون مذکور و ارج نهادن به جایگاه و حقوق مادران ایرانی مزدوج با مردان غیر ایرانی و حل مشکلات آنان نتایج بسیار خوبی داشته است.

معاون هماهنگی وزارت کشور خاطرنشان کرد: از ابتدای ابلاغ آیین‌نامه تاکنون تعداد حدود 50 هزار نفر از فرزندان مادر ایرانی زیر 18 سال و همچنین 30 هزار نفر از فرزندان مادر ایرانی بالای 18 سال در وب سایت مذکور ثبت نام کرده اند که تاکنون بیش از 12 هزار پرونده تکمیل و برای استعلام ارسال شده است.

سامانی با بیان اینکه فراهم نبودن تمام مدارک و مستندات متقاضیان یکی از مهمترین عوامل کندی تشکیل پرونده ها است، یادآور شد: اجرای قانون مذکور در فرآیندی که توضیح داده شد در سراسر کشور در حال انجام است و افراد مشمول قانون تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی می توانند طی فرآیند قانونی نسبت به دریافت تابعیت اقدام کنند.

گروه ساختمانی آبان

بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 47033

به "ثبتنام متقاضیان دریافت تابعیت ایرانى، اینترنتی انجام میشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبتنام متقاضیان دریافت تابعیت ایرانى، اینترنتی انجام میشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید