حمله جنگنده های ائتلاف سعودی به فرودگاه صنعا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، منابع خبری بامداد سه شنبه از حمله جنگنده های ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی به فرودگاه صنعا خبر دادند.

حمله جنگنده های ائتلاف سعودی به فرودگاه صنعا

به گزارش خبرنگاران، رسانه های انصارالله یمن می گویند جنگنده های ائتلاف سعودی به چند نقطه در صنعا از جمله فرودگاه بین المللی صنعا حمله کرده اند.

این خبر ساعاتی بعد از آن گزارش شده که عربستان سعودی گفت ریاض ابتکارعملی برای پایان دادن به جنگ یمن آماده کرده است. حمله به فرودگاه صنعا در حالی صورت می گیرد که وزیر خارجه سعودی گفته بود ائتلاف سعودی حاضر است در چارچوب این ابتکار، محاصره اعمال شده علیه فرودگاه صنعا را کاهش دهد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی شامگاه دوشنبه گفت که بر اساس ابتکار عمل ادعایی ریاض، فرودگاه صنعاء بازگشایی محدود خواهد شد و فشار از بندر الحُدیده کاسته خواهد شد.

خبرگزاری رسمی سعودی به نقل از فیصل بن فرحان گزارش داد که عربستان سعودی در این ابتکار عمل به دنبال آتش بس در یمن است، مشروط بر این که دولت نجات ملی این کشور که انصارلله نیز بخشی از این دولت است، با آن موافقت کند.

محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله و رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی در مذاکرات به این طرح عربستان واکنش نشان داد و گفت که طرح سعودی ها جدید نیست.

او در توییتی نوشت: عربستان، خود بخشی از تجاوز به یمن است. هر طرحی که این نکته را در نظر نگیرد که یمن در معرض تجاوز و محاصره قرار گرفته، غیرجدی است و چیز جدیدی ندارد.

وزیر خارجه سعودی همچنین گفت که ائتلاف سعودی به یمن اجازه خواهد داد فرودگاه بین المللی صنعاء به شمار محدودی از مقاصد بین المللی و منطقه ای پرواز مستقیم داشته باشد.

جنگ عربستان سعودی علیه یمن در حالی وارد هفتمین سال می شود که ریاض به اذعان سازمان ملل متحد، در برابر بیش از پنج دور مذاکرات طرف های یمنی در کویت و عمان و اردن سنگ اندازی کرده است.

فرودگاه صنعاء طی شش سال گذشته بمباران شد و در محاصره شدید ائتلاف قرار گرفت. ائتلاف سعودی هرگونه ورود و خروج به این فرودگاه بدون اجازه ائتلاف سعودی را ممنوع کرده است. این اقدام در حالی انجام می شود که ائتلاف در توافق استکهلم (2018) متعهد شده محاصره فرودگاه را برای پروازهای انسان محبت آمیز کاهش دهد. این وعده ائتلاف سعودی تا کنون محقق نشده است.

منبع: فارس

گروه ساختمانی آبان

بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 54218

به "حمله جنگنده های ائتلاف سعودی به فرودگاه صنعا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله جنگنده های ائتلاف سعودی به فرودگاه صنعا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید