حکایت میوه های تلخ!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سخن ها و قلم های متعددی در تبیین صندلی معلمی، تا به امروز رانده و نوشته شده اند معلمان با مهمترین سرمایه هر کشوری سروکار دارند؛ سرمایه نیروی انسانی. اما معلوم نیست چرا در کشور ما گاه و بیگاه با دلیل و بی دلیل مدام به دنبال تنزل دادن این صندلی هستند.

حکایت میوه های تلخ!

*گوشه و کنار نشریات، فرهاد پادیر: سخن ها و قلم های متعددی در تبیین صندلی معلمی، تا به امروز رانده و نوشته شده اند معلمان با مهمترین سرمایه هر کشوری سروکار دارند؛ سرمایه نیروی انسانی. اما معلوم نیست چرا در کشور ما گاه و بیگاه با دلیل و بی دلیل مدام به دنبال تنزل دادن این صندلی هستند.

تا چندی پیش طرح خرید خدمات خواب را از چشمان افراد دغدغه مند و متعهد دانشگاه فرهنگیان گرفته بود. طرحی که با نگاهی هزینه ساز به معلمان می نگریست و البته با پیگیری های بسیار از تصویب آن جلوگیری شد. حال انگار قرار است که این چرخه کماکان ادامه داشته باشد. نگاه هزینه ای به آموزش و پرورش کما فی السابق وجود دارد. نگاهی غلط و ابتر! طرح جدید با نام واگذاری دانشگاه فرهنگیان به پیغام نور کلید خورده است. بله! همان دانشگاه پیغام نوری که به واسطه ناکارآمدی اش سیر افولی را طی می نماید و چیزی تا زمین خوردن و تعطیلی کامل آن باقی نمانده است. کوشش ها برای جلوگیری از اجرای طرح به سرعت انجام گرفت. اما شاید بهتر است که کوشش هایی برای تغییر این نوع نگاه نیز انجام بگیرد چرا که در این بین این تلقی هزینه بر بودن دانشگاه فرهنگیان است که به فراوری طرح هایی از جنس خرید خدمات و واگذاری دانشگاه فرهنگیان می انجامد. مقابله با چنین طرح هایی مانند چیدن میوه های درختی است که به سرعت با میوه هایی دیگر جایگزین می گردد؛ میوه هایی تلخ و سمی!

آری پس بهتر است که با ریشه های این درخت درافتاد. ریشه ای نه از جنس صلابت و اقتدار بلکه از جنس تزلزل و ضعف. اگر بتوان ریشه هزینه بر تلقی کردن دانشگاه فرهنگیان و البته معلمی را زد دیگر جای نگرانی برای فراوری میوه هایی با ویژگی های فوق نیست. دانشگاه پیغام نور برای تربیت معلمان اعلام آمادگی کرد دانشگاهی که ناتوان از جذب دانشجو برای خود می باشد، بهتر است لقمه ای اندازه خود بردارد. دانشگاه پیغام نور از سال تاسیس خود دقیقا چه ثمره و فایده ای برای نظام آموزشی کشور داشته که حالا انتظار دارد وظیفه تعلیم و تربیت دانشجو معلمان را به آنها بسپارند؟ نویسندگان این طرح اگر با غرض به تدوین آن پرداخته باشند تاوان غرض ورزی خود را خواهند داد. اما چنانچه با نیت خیرخواهی خواسته اند قدمی بردارند، می توانند با واگذاری محیط فیزیکی و همچنین اساتید برتر خود به یاری دانشگاه فرهنگیان شتافته و ظرفیت تربیت دانشجو معلمان را بیش از پیش نمایند.

نشریه تلنگر، دانشگاه حکیم فردوسی البرز، شماره بیستم

گروه ساختمانی آبان

بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 31067

به "حکایت میوه های تلخ!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکایت میوه های تلخ!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید