خبرنگاران 2 نفر دیگر از مبتلایان کرونا در استان اردبیل جان باختند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اردبیل - خبرنگاران - رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام نمود: با فوت 2 نفر دیگر از مبتلایان کرونا، مجموع آمار جان باختگان کرونا در استان اردبیل طی 11 ماه گذشته به یک هزار و 350 نفر رسید.

خبرنگاران 2 نفر دیگر از مبتلایان کرونا در استان اردبیل جان باختند

دکتر شهرام حبیب زاده روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران گفت: طی شبانه روز گذشته، 27 بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند که این آمار 86 نفر کمتر از بالاترین آمار ثبت شده در این استان است.

وی مجموع بیماران بستری همزمان در مراکز درمانی استان اردبیل را نیز 181 نفر خاطرنشان کرد و اضافه نمود: این آمار 322 نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده در سطح این استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: شیوع کرونا در این استان در شرایط پایدار قرار گرفته و در ادامه این شرایط، کاهش جزئی در تعداد فوتی، آمار بستری بیماران جدید و نیز مجموع شمار بیماران مبتلا به کرونا دیده می گردد.

وی اضافه نمود: در شبانه روز گذشته مجموع تعداد بیماران بدحال بستری در بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل نیز با فرایند نزولی کند از 83 مورد به 60 نفر کاهش یافته است.

دکتر حبیب زاده اضافه نمود: هم اینک 10 شهرستان بیله سوار، سرعین، اصلاندوز، کوثر، نیر، نمین، انگوت، گرمی، مشگین شهر و اردبیل در شرایط آبی (شرایطی بین سفید و زرد) و 2 شهرستان خلخال و پارس آباد در شرایط زرد قرار دارند.

وی از ترخیص 19 نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان پس از بهبودی نسبی در 24 ساعت گذشته اطلاع داد و اظهارکرد: با کاهش بستری شدن مبتلایان به کووید.19، آمار بیماران کرونایی این استان به پایین تر از میانگین 10 ماه گذشته رسیده ولی نگرانی از اوج دوباره شیوع کرونا در استان پابرجاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ادامه داد: این شرایط پایدار و سیر نزولی چند روز اخیر شیوع کرونا در استان، در صورت بی توجهی شهفرایندان، تبعات خطرناکی را به دنبال خواهد داشت و مردم نباید گرفتار عادی انگاری بیماری شوند.

وی نسبت به ضرورت حفظ و بهبود شرایط فعلی شیوع کرونا در استان اردبیل هشدار داد و گفت: هرگونه عادی انگاری بیماری و بی توجهی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی پیک چهارم کرونا را به همراه خواهد داشت.

دکتر حبیب زاده اعلام کرد: مردم برای کنترل بیماری کرونا باید احتیاط بیشتری نموده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک و فاصله فیزیکی حداقل 1.5 متری را رعایت نمایند.

وی همچنین اضافه نمود: با توجه به فرایند شنماینده شیوع کرونا، همراهی مردم و رعایت پروتکل های کنترل این بیماری بسیار لازم است.

به گزارش خبرنگاران، هشت هفته پیش، تعداد فوتی های کووید.19 در استان اردبیل در رکودی کم سابقه به 22 نفر فوتی در یک شبانه روز رسیده بود ولی طی یک ماه گذشته سه بار فوتی های کرونا در این استان به صفر رسید.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با 22 فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در 25 آبان ماه با 113 نفر و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با 503 نفر در روز 2 آذرماه به ثبت رسیده است.

گروه ساختمانی آبان

بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 49999

به "خبرنگاران 2 نفر دیگر از مبتلایان کرونا در استان اردبیل جان باختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2 نفر دیگر از مبتلایان کرونا در استان اردبیل جان باختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید