خطر مشکل تامین آب شرب در تابستان با افزایش کشت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران/خوزستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه آماده یک تابستان سخت هستیم، گفت: با توجه به شرایط بارندگی های استان، اگر کشاورزان بخواهند به میزان سال گذشته کشت داشته باشند ممکن است با مشکلاتی در تامین آب در تابستان روبرو شویم.

خطر مشکل تامین آب شرب در تابستان با افزایش کشت

صادق حقیقی پور در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین شرایط مصرف آب در خوزستان با توجه به شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: در استان خوزستان همواره تجهیزات برای فصل گرما در آمادگی قرار دارند و اکنون همراه شدن کرونا با فصل گرما، باعث شده است تا نگرانی خاصی در این زمینه وجود نداشته باشد زیرا تجهیزات آماده هستند و پیش بینی ها برای رشد مصرف نیز از قبل اجرا شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به مسایل به وجودآمده در بحث شیوع کرونا، مردم آب بیشتری را مصرف می نمایند و در این زمینه با رشد 15 تا 20 درصدی مصرف در خوزستان روبرو شده ایم که البته این میزان رشد، طبیعی و قابل پیش بینی بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر مسئله ای در بحث تامین آب مورد احتیاج مردم در استان وجود ندارد، توضیح داد: در این زمینه ممکن است مسائل اجتناب ناپذیر و جزیی مانند شکستگی خطوط و... را ببینیم اما این مسایل روزمره هستند و جای نگرانی نیست.

حقیقی پور ادامه داد: با توجه به اینکه سال جاری بارندگی ها نزدیک به نرمال بوده و مانند سال گذشته نیست، نگرانی هایی در بحث تامین آب برای تابستان وجود دارد. سال گذشته به دلیل وقوع سیلاب، شرایط آب بسیار مطلوب بود و کشاورزان توانستند به هر میزان که بخواهند کشت نمایند اما سال جاری شرایط بارندگی متفاوت است و اگر کشاورزان بخواهند مانند سال گذشته کشت داشته باشند ممکن است با مسائلی در تامین آب در تابستان روبرو شویم.

وی با بیان اینکه آماده یک تابستان سخت هستیم، بیان کرد: اگر چنین شرایطی رخ دهد، پایین دست رودخانه کارون در شهرهای خرمشهر و آبادان قطعا با تنش های آبی روبرو خواهیم شد و در این زمینه انتظار داریم تا مسوولان به مساله کشت محصولات کشاورزی در استان توجه نمایند.

گروه ساختمانی آبان

بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 30763

به "خطر مشکل تامین آب شرب در تابستان با افزایش کشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر مشکل تامین آب شرب در تابستان با افزایش کشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید