درخواست مصر در تشکیل جلسه فوق العاده شورای امنیت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرگزاری خبرنگاران- سامح شکری وزیر امور خارجه مصر گفت؛ قاهره برای حمایت از درخواست سودان، نشست فوق العاده شورای امنیت درباره سد النهضه را خواهان شده است.

درخواست مصر در تشکیل جلسه فوق العاده شورای امنیت

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از تلویزیون الجزیره، سامح شکری وزیر امور خارجه مصر گفت: قاهره برای حمایت از درخواست سودان، نشست فوق العاده شورای امنیت درباره سد النهضه را خواهان شده است.

سامح شکری اضافه نمود: مقامات اتیوپیایی سخنان تحریک آمیزی درباره عملیات نظامی بیان می نمایند تا نگاه ها را منحرف و از دستیابی به توافق فرار نمایند.

وی خاطر نشان کرد: مصر از دیپلماسی استفاده می نماید اما اگر آسیبی به آن برسد، قدرت لازم را دارد و در دفاع از منافع ملتش، تعلل نخواهد کرد. آنچه اتیوپی درباره حق مصر و سودان می گوید ادعاهایی است که اعتباری ندارد و برای فرار از توافق و سازوکارهای بین المللی است.

تشکیل اتاق مشترک عملیات

مصر و سودان برای تشکیل اتاق مشترک عملیات به منظور هماهنگی درباره بحران سد النهضه توافق کردند.

هدف مصر و سودان از تشکیل اتاق عملیات مشترک دائم، هماهنگی درباره سد النهضه و بعلاوه هماهنگی با واشنگتن است و به این منظور، قرار است دو هیئت مصری و سودانی به آمریکا سفر نمایند.

به گفته این منابع، قاهره و خرطوم درباره لزوم اتخاذ موضع مشترک در خصوص بحران سد النهضه و دستیابی به توافق فراگیر و الزام آور درباره این سد و احداث دیگر سد ها در آینده، توافق کردند. بر اساس توافق دو کشور، هر نوع توافق نباید موقت یا فقط مربوط به مرحله دوم آبگیری سد النهضه باشد.

منابع آگاه تاکید کردند مصر و سودان توافق کردند هر نوع ملاقات و رایزنی مستقیم با اتیوپی باید برای دستیابی به توافقنامه الزام آور باشد تا از هدر رفتن وقت جلوگیری گردد. اقدام مشترک و گسترده بین المللی قاهره و خرطوم و هماهنگی با اعضای شورای امنیت برای رسیدن به راهکار فراگیر درباره بحران سد النهضه، از جمله دیگر توافق ها بین دو کشور بود. قرار است مقامات سودانی برای هماهنگی در این باره با مقامات مصری به این کشور سفر نمایند.

گروه ساختمانی آبان

بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 60230

به "درخواست مصر در تشکیل جلسه فوق العاده شورای امنیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست مصر در تشکیل جلسه فوق العاده شورای امنیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید