دومین کتاب اساتید دانشگاه شیراز از سوی انتشارات اشپرینگر منتشر شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، دومین کتاب اساتید دانشگاه شیراز با عنوان رویکرد های مکانیک محیط های پیوسته وابسته به اندازه ازسوی انتشارات اشپرینگر منتشر شد.

دومین کتاب اساتید دانشگاه شیراز از سوی انتشارات اشپرینگر منتشر شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، کتاب رویکرد های مکانیک محیط های پیوسته وابسته به اندازه با ویراستاری اسمعیل قوانلو، دانشیار دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز، سید احمد فاضل زاده حقیقی، استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز و فرانچسکو ماروتی، استاد دانشکده فنی-مهندسی دانشگاه ناپل ایتالیا، ازسوی انتشارات بین المللی اشپرینگر در ماه آوریل سال 2021 منتشر شد.

این کتاب که در 15فصل و 463صفحه تدوین شده، با همکاری 35نفر از محققان تراز اول بین المللی از کشور های ایران، ایتالیا، استرالیا، ایالات متحده آمریکا، ترکیه، چین، فرانسه، یونان، هند، امارات متحده عربی، قطر و تونس در مدت دو سال به نگارش درآمده است.

متن کتاب با پیش گفتاری از پروفسور هولم آلتنباخ که مولف و ویراستار بیش از 50کتاب در حوزه مکانیک محیط های پیوسته است، آغاز می شود. در ادامه این کتاب، آخرین یافته ها، تحولات نظری پیشرفته و روش های محاسباتی و همچنین کاربرد های مختلف آن ها در زمینه مکانیک محیط های پیوسته وابسته به اندازه ارائه شده است.

ساختار و محتوای کتاب به نحوی است که برای استفاده طیف وسیعی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی، محققان و دانشمندان در زمینه های گسترده ای از رشته ها شامل مهندسی مکانیک، مهندسی مواد و فناوری نانو مناسب است.

قوانلو در تالیف سه فصل از این کتاب با نویسندگانی از کشور های ایران، ایتالیا و امارات متحده عربی مشارکت داشته و فاضل زاده مؤلف یک فصل از کتاب است.

گفتنی ا ست، پیش از این در سال 2019 اولین کتاب قوانلو و فاضل زاده با عنوان مکانیک محیط های پیوسته محاسباتی ساختار های نانومقیاس در انتشارات اشپرینگر به چاپ رسیده است.

همچنین فاضل زاده و قوانلو طبق شاخص های علم سنجی ارائه شده توسط دانشگاه استنفورد در سال 2020 در زمره دو درصد دانشمندان پراستناد جهان قرار گرفته اند.

چاپ کتاب در یک انتشارات معتبر بین المللی با مشارکت محققان برجسته و صاحب نام از کشور های مختلف جهان فرصتی مناسب برای گسترش تعاملات علمی و فناوری بین المللی است و می تواند موجب اعتلای جایگاه علمی جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان و گامی مناسب درجهت دستیابی به مرجعیت علمی باشد.

گروه ساختمانی آبان

بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 55111

به "دومین کتاب اساتید دانشگاه شیراز از سوی انتشارات اشپرینگر منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین کتاب اساتید دانشگاه شیراز از سوی انتشارات اشپرینگر منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید