رئیس جمهوری افغانستان در ملاقات از بیمارستان مورد حمله: من امروز هزاره و شیعه هستم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، بیشتر قربانیان حمله شبه نظامیان مسلح به بیمارستان صد تختی دشت برچی مادرانی بودند که برای زایمان مراجعه نموده و یا نوزادان بودند. این بیمارستان در منطقه هزاره و شیعه نشین قرار گرفته است و بیشتر مراجعه کنندگان نیز از آنان هستند.

رئیس جمهوری افغانستان در ملاقات از بیمارستان مورد حمله: من امروز هزاره و شیعه هستم

رئیس جمهوری افغانستان چهارشنبه شب(24 اردیبهشت 99) از بیمارستان دشت برچی که مورد حمله مسلحانه نهاده شد، بازدید کرد. او گفت وقتی یک بخشی از ملت مورد حمله قرار می گیرد، او به همان بخش تعلق دارد و اضافه کرد: من امروز هزاره هستم و شیعه هستم.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری بی بی سی، در حمله شبه نظامیان مسلح به بیمارستان صد تختی دشت برچی 24 تن کشته و 16 تن زخمی شدند که بیشتر قربانیان مادرانی بودند که برای زایمان مراجعه نموده و یا نوزادان بودند. این بیمارستان در منطقه هزاره و شیعه نشین قرار گرفته است و بیشتر مراجعه نمایندگان نیز از آنان هستند.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در این بازدید گفت ملت افغانستان یک ملت واحد است و هیج افغان برتر از افغان دیگر و هیج افغان کمتر از افغان دیگر نیست. اگر این ها فکر می نمایند می توانند ما را تقسیم نموده، ما را به تفرقه انداخته و مقابل یکدیگر قرار دهند، این خیال خام را به گور خواهند برد.

پیش از این وزارت بهداشت افغانستان اعلام نموده بوده در این حادثه بخش های از این مرکز درمانی ویران شده است. غنی در این ملاقات به واحد عملیاتی ریاست جمهوری افغانستان دستور داد که این مرکز درمانی را در سریعترین زمان ممکن بازسازی کند و از وزارت بهداشت نیز خواست که تجهیز این زایشگاه را در اولویت قرار دهد.

اشرف غنی همچنین از بیمارستان اتاترک ملاقات کرد؛ محل نگهداری بچه هایی که در روز حمله نجات یافته و به آنجا منتقل شده اند.

دکتر حسن کامل، رئیس بیمارستان اتاترک گفته که در روز حادثه 19 کودک از زایشگاه مورد حمله که مادرشان کشته و یا زخمی شده بودند، به این مرکز درمانی منتقل شدند و روز چهارشنبه خانواده یازده نوزاد شناسایی و تحویل داده شدند.

او گفت که هشت نوازد دیگر در این بیمارستان باقی مانده و آنان منتظر هستند تا امروز خانوادهای آنان شناسایی و به آنان تحویل داده گردد.

غنی همچنین گفته که تفاوت دولت و شبه نظامیان در این است که دولت بر بچه ها برای آینده این کشور سرمایه گذاری می نماید، اما تروریست ها بچه ها و خواهران ما را هدف قرار می دهند و بیمارستان هایی را که ما می سازیم، ویران می نمایند.

رئیس جمهوری افغانستان با اشاره به اینکه به نیروهای امنیتی افغانستان دستور داده که از حالت دفاعی به حالت تهاجمی درآیند، گفت که حمله به بیمارستان برخلاف دستورات دین مقدس اسلام است و نشان دهنده وحشت، جنایت، طغیان و گمراهی آنان بوده و نابخگرددنی است.

اشرف غنی در این بازدید وعده داد که کادر درمانی و کارمندان این بیمارستان که در روز حادثه قهرمانی نموده اند، مورد تشویق مادی و معنوی قرار خواهند گرفت و به خانواده قربانیان و زخمی های این مرکز درمانی یاری عاجل خواهد شد. او از نیروهای امنیتی نیز که با اقدام سریع باعث جلوگیری از تلفات بیشتر در روز حادثه شدند، قدردانی نموده است.

گروه ساختمانی آبان

بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: عصر ایران
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 32129

به "رئیس جمهوری افغانستان در ملاقات از بیمارستان مورد حمله: من امروز هزاره و شیعه هستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهوری افغانستان در ملاقات از بیمارستان مورد حمله: من امروز هزاره و شیعه هستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید