طراحی دیوار پشت تلویزیون

به گزارش مجله یک کامپیوتر، این روزها بیشتر تلویزیون ها روی دیوار نصب می شوند، اما طراحی دیوار پشت تلویزیون ایده آل و انتخاب بهترین نقطه ممکن برای نصب تلویزیون خیلی کار راحتی نیست. به یاری این هشت راه چاره می توانید منظره ای زیبا و راحت از دیوار تلویزیون خود به نمایش بگذارید.

طراحی دیوار پشت تلویزیون

1-دور تا دور تلویزیون را با کمد و کابینت پر کنید.

با این کار یک تیر و دو نشان می کنید. هم برای وسایل باارزشتان کمد مخصوص می سازید، هم تلویزیون خود را با کشو و کابینت هایی که اندازه مناسب دارند قاب می گیرید. شاید در نگاه اول به نظر برسد که این تلویزیون تنها جسم روی دیوار است، اما وقتی درب های دو طرف آن باز شوند قفسه های توکار دیوار را می بینید.

قفسه هایی که در زیر می بینید به صورت سفارشی ساخته شده و یک جای مخصوص برای نصب تلویزیون و سیستم صوتی دارد.

وسایلی که روی قفسه های مربعی اطراف این تلویزیون چیده شده اند، به این نشیمن سفید کمی رنگ و لعاب می دهند.

دور تا دور تلویزیون بعدی کاملا محاصره شده. یک طرف کابینت های سفید، چند کشو در پایین و طرف دیگر قفسه های جلوباز به چشم می خورد.

محفظه وسط قفسه های توکاری که در زیر می بینید، دقیقا به اندازه تلویزیون خانه ساخته شده.

2- دور تلویزیون را محصور کنید.

طراحی دیوار پشت تلویزیون با استفاده از قاب گیری دور تلویزیون باعث می گردد این وسیله بیشتر به چشم بیاید، انگار دقیقا همانجایی واقع شده است که باید باشد.

این نوارهای چوبی در اندازه های دقیق بریده شده و دور تا دور تلویزیون و سیستم صوتی را محاصره نموده اند. با این کار، تلویزیون به مهم ترین ویژگی اتاق تبدیل شده.

این دیوار سیاه و سفید و پنل چوبی اش، چهارچوب زیبایی برای تلویزیون به وجود آورده و آن را در مرکز توجه قرار داده اند.

3- تلویزیون را داخل طاقچه یا تورفتگی نصب کنید.

اگر تلویزیون را داخل یک تورفتگی نصب کنید و آن را با بقیه دیوار کاملا همسطح کنید، هم یک قاب زیبا برای آن درست نموده اید و هم کل این مجموعه مثل یک اثر هنری به نظر می آید. فرو رفتن تلویزیون داخل دیوار باعث می گردد در مواقعی که خاموش است کمتر به چشم بیاید و توجه بیننده به باقی جزئیات اتاق معطوف گردد. این قاب چوبی که دور تلویزیون را گرفته، یاری می نماید جای کمتری در خانه اشغال گردد. همچنین وقتی به جای فیلم و سریال، عکس نمایش داده بگردد، تلویزیون تبدیل به یک اثر هنری می گردد.

کل سیستم صوتی و تصویری این خانه، داخل یک طاقچه تورفته نصب شده و دور تا دور آن با قاب و قفسه پوشیده شده. درنتیجه تلویزیون به چشمگیرترین نقطه اتاق تبدیل شده.

4- تلویزیون را در مرکز توجه قرار بدهید.

اگر می خواهید هنگام تماشای تلویزیون حواستان به چیزهای دیگری نظیر وسایل دکوری و تزئینی دیوار پرت نگردد، تلویزیون را روی دیوار نصب کنید و اطراف آن را با حداقل وسایل دکوری تزئین کنید. یا اصلا هیچ وسیله ای اطراف آن قرار ندهید. به این می گویند یک دیوار تلویزیون مینیمال. طراحی ساده و عاری از هرگونه وسیله اضافی که هنگام تماشای فیلم حواس شما را پرت کند.

در این نشیمن ساده و مینیمال، تلویزیون به نقطه کانونی تبدیل شده.

تعداد کمی لوازم دکوری اطراف سیستم صوتی و تصویری این نشیمن سفید و قرمز قرار گرفته، درنتیجه همه نگاه ها به تلویزیون خواهد بود.

دیوار بتنی این نشیمن، تلویزیون را در مرکز توجه قرار داده.

خلوت بودن اطراف تلویزیونی که در زیر می بینید، باعث می گردد همه نگاه ها به صفحه تلویزیون و هرچیزی که از آن پخش می گردد باشد.

دیواری که پشت تلویزیون این خانه واقع شده است، برای مخفی کردن دفتر کاری که در وسط اتاق واقع شده است ساخته شده. اطراف این تلویزیون فقط دیوار و کرکره وجود دارد که باعث می گردد صفحه نمایش آن در مرکز توجه قرار بگیرد.

5- طراحی دیوار پشت تلویزیون در کنار شومینه

یکی دیگر از نقاطی که برای نصب تلویزیون مناسب است، کنار شومینه است. اگر هردو در ارتفاع یکسان باشند، یک نوع پیوستگی و جذابیت در محیط ایجاد می نمایند. مجاورت تلویزیون و شومینه یک فضای دنج و صمیمی به شما می دهد، می توانید در کاناپه خود فرو بروید و تلویزیون تماشا کنید.

6- یا در بالای شومینه قرار بدهید!

این گزینه هم مزایای راه حل قبلی را دارد. نصب تلویزیون در بالای شومینه، فضا را چند بُعدی نموده و ارتفاع سقف را بیشتر نشان می دهد، یک فضای گرم و نرم و دنج به وجود می آورد و ساعات استراحت شما را دلپذیرتر می نماید.

این تلویزیون بالای شومینه نصب شده و یک نمای دنج و صمیمی به محیط داده.

همانطور که می بینید، نصب تلویزیون در چنین ارتفاعی، تماشای آن را بسیار راحت تر می نماید.

زیر این تلویزیون یک شومینه واقعی واقع شده است که با کمد و قفسه محاصره شده، و این نشیمن را به اتاقی کاربردی و راحت تبدیل نموده.

تلویزیون این اتاق، در یک تورفتگی کم عمق و بالای شومینه باریکی قرار گرفته که فضا را به شدت صمیمی و دنج نموده.

7- تلویزیون را به عضوی از دیوار گالری تبدیل کنید.

اگر تلویزیون را در کنار چند تابلوی هنری نصب کنید، هم کمتر به چشم می آید، هم دیوار هنری شما پر می گردد.

این تلویزیون و بلندگوی آن، عضوی از این دیوار گالری بوده و به عرضه تابلوهای هنری هدف می بخشد. همانطور که می بینید نصب آن ها روی این دیوار، نظم تابلوها را به هم نزده. درواقع هماهنگی خوبی باهم دارند.

در خصوص بعدی می بینید که هردو طرف تلویزیون با تابلوهای هنری پوشیده شده. این کار، به دکوراسیون منزل توازن بخشیده و خود تلویزیون را به یک اثر هنری تبدیل می نماید.

8- تلویزیون خود را بپوشانید.

شاید اصلا نخواهید تلویزیون خانه تان در مرکز توجه باشد. در این صورت می توانید آن را در نقطه ای نصب کنید که به راحتی قابل پوشش و مخفی کردن باشد. مثلا با یک پرده یا درب کشویی یا یک اثر هنری. با این کار به راحتی به تلویزیون دسترسی خواهید داشت اما در مواقعی که از آن استفاده نمی کنید، مجبور نیستید صفحه سیاهش را ببینید.

تلویزیون این اتاق، پشت پنلی مخفی می گردد که در ترکیب دیوار گم می گردد.

گروه ساختمانی آبان

بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: بازسازی ساختمان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 32075

به "طراحی دیوار پشت تلویزیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی دیوار پشت تلویزیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید