قرارداد ویلموتس یک کلاهبرداری واضح است ، باید کتاب آلودگی های فوتبال ایران را بنویسم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، فریده شجاعی گفت: سالی که اساسنامه را دستکاری کردند من در فدراسیون بودم و وقتی گفتم چرا، پاسخ شنیدم که این اتفاقات به سود فوتبال مان است.

قرارداد ویلموتس یک کلاهبرداری واضح است ، باید کتاب آلودگی های فوتبال ایران را بنویسم

گروه ورزشی خبرنگاران، در روزهایی که فوتبال کشورمان از سوی فدراسیون بین المللی فوتبال تهدید به تعلیق شده است دلسوزان این رشته و آنهایی که به شکل مستقیم یا غیرمستقیم با این رشته در ارتباط بوده اند بیش از افراد عادی متوجه لطمات چنین موضوعی بر پیکر فوتبال ایران می شوند. در همین بین مطرح شدن غرامت درخواستی سرمربی پیشین تیم ملی نیز قوز بالای قوز شده است. قرارداد پرحرف و حدیث مارک ویلموتس که گفته می شود وزارت ورزش نیز در ارتباط با آن از برخی مسایل مطلع بوده است.

فریده شجاعی همسر منصور پورحیدری و نایب رییس بانوان فدراسیون فوتبال در دوران ریاست علی کفاشیان در مصاحبه با دانشجو، درباره موضوع تعلیق فدراسیون فوتبال و تغییرات صورت گرفته در اساسنامه همچنین مبلغ سنگین درخواستی مارک ویلموتس مربی بلژیکی پیشین تیم ملی فوتبال حرف زد. او همچنین درباره استقلال و راه اندازی تیم بسکتبال بانوان این باشگاه نیز مطالبی را اعلام نمود.

* خانم شجاعی! از باشگاه استقلال خبر دارید؟

- تا جایی که می دانم شرایط تا حدودی از آن بلبشویی گذشته خارج شده و کم کم به سوی آرامش می رود. این بهترین اتفاق برای استقلال است.

* چطور؟

- چون باشگاهی به عظمت استقلال به اندازه کافی حاشیه و دردسر دارد. چه بهتر که در حد توان بتوان از این مسائل کاست.

* این اتفاقات خوب را چطور می بیبنید؟

- خب ما شاهد بودیم در سال های گذشته بازیکنان خارجی در پایان فصل با شرایطی ناراحت کننده از این تیم جدا شده و در نهایت شکایت می کردند اما امروز دیاباته پس از خروج از کشور به رغم تهدید به شکایت با درایت کادر مدیریتی جدید به ایران برگشت و امروز در کنار سایر بازیکنان در حال تمرین است. این خوب بود و باید آن را به فال نیک گرفت.

* فکر می کنید استقلال بتواند با این مدیر و بازیکنان نتایج خوبی بگیرد؟

- دعا می کنیم! کاری که از دستم بر می آید همین است. به علاوه اینکه همه باید از استقلال حمایت کنند تا حاشیه های تیم کمتر شود. آنچه ما از استقلال توقع داریم کسب ستاره سوم است. امیدواریم روز به روز بهتر شود.

* پس از جلسه تان با سعادتمند دیگر حرفی درباره راه اندازی تیم بسکتبال بانوان نشد؟

- تا جایی که به یاد دارم در صحبتی که با احمد سعادتمند مدیر عامل باشگاه داشتم ایشان به من گفت اولویت او این است که تیم بسکتبال بانوان استقلال را راه اندازی کند. در واقع گفت اولین تیمی که در کنار فوتبال راه بیافتد تیم بانوان بسکتبال است اما حالا که می شنوم تیم فوتسال آقایان در حال راه اندازی است کمی تعجب کردم.

* چرا چنین اتفاقی رخ داد؟

- به آقای سعادتمند حق می دهم که کارهای مهم تری نسبت به برخی مسائل داشته باشد اما در همین مدت هم من چند پیغام برای ایشان گذاشتم تا به دیدارشان بروم اما ظاهراً می گفتند ابتدا باید شرایط مالی و درآمدزایی باشگاه شفاف شود. سپس درباره تیم بسکتبال تصمیم گیری کنند.

* اما شنیده ایم که بانوان مقدم هستند؟

- بله! با اینکه همیشه می گویند خانم ها مقدمند اما ظاهراً همچنان در باشگاه های ایرانی فوتبال بر همه چیز مقدم است حتی بانوان!

* از نامه تهدیدآمیز فیفا برای تعلیق فدراسیون فوتبال خبر دارید؟

- بله! متاسفانه این خبر خاطرات سالهای گذشته را به یادم آورد.

* چه زمانی؟

- آن زمان که خودم در فدراسیون فوتبال مشغول بودم. کاملاً متوجه شدیم که اساسنامه فدراسیون را دستکاری کرده اند. فکر می کنم قبل از دور دوم انتخابات آقای کفاشیان بود.

* شما حرفی نزدید؟

- خب یکسری سیاست ها در کار وجود دارد که من متوجهش نمی شدم اما وقتی به نظرم ایراد دار و غیرمعمول آمد آنها را مطرح کردم که به من گفتند این اتفاقات به نفع فدراسیون فوتبال است و فیفا هم آن را تایید کرده اما گذر زمان تعیین کرد همه آن اتفاقات غلط بوده است. اینکه نواب رئیس چطور انتخاب شدند یا مثلاً مجمع در رابطه با بحث انتخاباتی دستورالعمل های خاصی را صادر می کرد، داستان هایی را به وجود آورده بود که در نهایت فیفا متوجه شده و حالا فوتبال ما در خطر تعطیلی است.

* چرا این کار را کردند؟

- نمی دانم! متأسفانه در فوبتال ما به شدت بوی آلودگی می آید. این شرایط از قبل بوده و بی برو برگرد اگر جلوی آن گرفته نشود باز هم ادامه خواهد داشت و من به دلیل زندگی با یکی از فوتبالیست ها و مربیان بزرگ ایران از خیلی مسایل مطلع هستم و می دیدم که منصور چطور از برخی اتفاقات در فوتبال عذاب می کشد. دلم می خواست فرصت می کردم تا درباره آلودگی های فوتبال کتاب بنویسم. نمونه اش قرارداد ویلموتس!

* برداشت شما از این قرارداد چیست؟

- قطعاً در چنین قراردادی کلاهبرداری صورت گرفته است. چطور ممکن است یک مربی دقیقه ای 51 میلیون تومان پول بگیرد؟ این ضربه بزرگی به فوتبال ما خواهد زد. تعجب من از این است با این همه وکیل و افراد کاربلد در فدراسیون چطور ممکن است چنین کلاهی بر سر فوتبال ما برود؟ افسوس که مرام و اخلاقیات اجازه نمی دهد در رابطه با برخی مسائل حرف بزنم.

* یعنی می دانید چه مسائلی پشت پرده است؟

- بله که می دانم. اما نمی خواهم درباره اش حرف بزنم.

گروه ساختمانی آبان

بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 33862

به "قرارداد ویلموتس یک کلاهبرداری واضح است ، باید کتاب آلودگی های فوتبال ایران را بنویسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارداد ویلموتس یک کلاهبرداری واضح است ، باید کتاب آلودگی های فوتبال ایران را بنویسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید