آمریکا: پایان جنگ یمن، یکی از اولویت های بایدن است!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که جو بایدن رئیس جمهور این کشور، سرانجام دادن به جنگ یمن را یکی از اولویت های سیاست خارجی دولت خود قرار داده است و به همین دلیل نماینده ویژه ای را برای رسیدگی به امور یمن منصوب نموده تا با مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل در تعامل باشد.

آمریکا: پایان جنگ یمن، یکی از اولویت های بایدن است!

وی در ادامه ادعاهای خود اضافه نمود: ما اکنون طرحی خوب و منصفانه برای آتش بس سراسری در یمن داریم که حاوی مؤلفه هایی برای رسیدگی فوری به وخامت اوضاع انسانی در این کشور است. این طرح در چارچوب کوشش های سازمان ملل و مبتنی بر تعامل دیپلماتیک آمریکا و افزایش حمایت منطقه ای است. ما از حوثی ها می خواهیم که از این فرصت استفاده نمایند و به میز دیپلماسی بیایند.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز روز گذشته با نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن تبادل نظر کرد.

او مدعی شده بود که که واشنگتن از یمنی متحد و باثبات که عاری از نفوذ بیگانگان باشد حمایت می نماید و اینکه برای انتها دادن به بحران این کشور، راهکار نظامی وجود ندارد.

این ادعاها در حالی مطرح می گردد که تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به یمن در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما و با چراغ سبز دولت دموکرات او شروع شد که از قضا بلینکن و بایدن هم عضوی از آن بودند.

جالب آن است که اکنون دموکرات ها برای تبرئه خود از اتهام همدستی در این جنایت، مدعی هستند که مجبور به سوار شدن در ماشین جنگی سعودی بودند. چندی پیش رابرت اقتصادی که اکنون نماینده آمریکا در امور ایران است، در یادداشتی که در فارن افرز منتشر شد، در اظهارنظری که مصداق عذر بدتر از گناه است؛ مدعی شد: مجبور بودیم این کار را کنیم تا در فرصت مناسب، فرمان را از این راننده مست بگیریم!

گروه ساختمانی آبان

بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 54622

به "آمریکا: پایان جنگ یمن، یکی از اولویت های بایدن است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: پایان جنگ یمن، یکی از اولویت های بایدن است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید