اعتراضات خلاقانه میانماری ها با تخم مرغ های عید پاک

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مخالفان حاکمیت نظامی در میانمار امروز یکشنبه تخم مرغ عید پاک را تبدیل به سمبل اعتراضاتشان نموده و بعد از گذراندن شبی همراه با مراسم روشن کردن شمع به یاد کشته های اعتراضات ضد کودتای اول فوریه، تصاویری از تخم مرغ هایی حاوی شعارهایشان منتشر کردند.

اعتراضات خلاقانه میانماری ها با تخم مرغ های عید پاک

به نقل از خبرگزاری رویترز، گروه فعال موسوم به انجمن یاری به زندانیان سیاسی میانمار که ناظر بر تلفات و بازداشتی های اتفاق افتاده در جریان اعتراضات از زمان سرنگون شدن دولت منتخب آنگ سان سوچی، رهبر غیرنظامی این کشور توسط ارتش بوده، اظهار کرد، تعداد کشته های اعتراضات به 557 تن افزایش یافته است.

این گروه اظهار داشت: مردم در سراسر برمه (میانمار) به اعتصاب کردن با هدف انتها دادن به دیکتاتوری و برای دموکراسی و حقوق بشر ادامه می دهند.

به رغم وقوع کشتارها، معترضان میانماری هر روز و اغلب در گروه های کوچک در شهرهای کوچک بیرون میریزند تا بازگشت حاکمیت نظامی به کشورشان بعد از یک دهه گامهای آزمایشی به سمت دموکراسی را رد نمایند. همچنین مردم شبها نیز با روشن کردن شمع تجمع می نمایند.

انجمن یاری به زندانیان سیاسی میانمار اعلام داشت، 2658 نفر در بازداشت هستند که این شامل چهار زن و یک مرد مصاحبه نماینده با یک تیم خبری شبکه سی.ان.ان طی چند روز قبل در خیابانهای شهر یانگون می گردد. یک سخنگوی سی.ان.ان گفت این شبکه از گزارشها درباره بازداشتهای اتفاق افتاده بعد از بازدید این تیم آگاه است.

این سخنگو گفت: ما در حال فشار وارد کردن به مقامها برای دریافت اطلاعات در این خصوص و آزادی امن هر گونه بازداشتی هستیم.

مخالفان حاکمیت نظامی میانمار همچنین به اجرای یک کمپین نافرمانی مدنی و اعتصابات پرداخته و رو به هماهنگ ساختن اقدامات فی البداهه و خلاقانه آورده اند؛ اقداماتی که روز یکشنبه شامل تخم مرغهای مخصوص عید پاک شد.

پیغامهای آنها روی این تخم مرغها شامل این جملات بود: ما باید پیروز شویم، انقلاب بهاری و مینگ اونگ هلینگ برو بیرون (اشاره به مینگ اونگ هلینگ، رهبر خونتای نظامی حاکم بر میانمار).

ارتش میانمار نیز کمپینش را برای کنترل جریان اطلاعات و تنظیم پیغام راه انداخته است.

این ارتش به تامین نمایندگان اینترنت دستور قطع اینترنت بی سیم از روز آدینه را داده که سبب محروم شدن بیشتر مشتریان از دسترسی به اینترنت شده هر چند که بعضی پیغامها و تصاویر هنوز در اینترنت پست شده و به اشتراک گذاشته می شوند.

مقامهای میانمار همچنین برای حدود 40 چهره مشهوری که با حاکمیت نظامی مخالفت نموده اند از جمله اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی، خواننده ها و مدلها با استناد به یک قانون مربوط به تحریک مخالفت در نیروهای مسلح حکم بازداشت صادر نموده اند.

این اتهام که از سوی رسانه های دولتی و در برنامه های خبری عصرگاهی اعلام شد می تواند تا مجازات سه سال زندان را در پی داشته باشد.

یکی از این متهم شده ها یک وبلاگ نویس به نام تورینگ هلینگ وین است که به رویترز گفت، از مشاهده اینکه در تلویزیون او را به عنوان یک مجرم معرفی نموده اند شوکه شده و زندگی مخفیانه را در پیش گرفته است.

این در حالی است که آنگ سان سوچی همچنان در بازداشت به سر می برد و با اتهاماتی روبرو شده که می توانند مجازات 14 سال حبس را برای او در پی داشته باشند.

در عین حال کودتای چند وقت پیش میانمار جرقه درگیری های ارتش با شبه نظامیان اقلیت قومی حامی خودمختاری را که از جنبش دموکراسی خواهی حمایت نموده اند، زده است.

یکی از این گروه ها به نام اتحادیه ملی کارن که در سال 2012 توافق آتش بس امضا نموده بود شاهد وقوع اولین حملات هوایی ارتش علیه نیروهایش بعد از بیش از 20 سال بوده و گفته که باید از خودش در برابر حمله دولت دفاع کند.

این گروه گفته که در مدت اخیر بیش از 12000 روستایی به خاطر حملات هوایی از خانه هایشان فرار نموده اند.، ایسنا

گروه ساختمانی آبان

بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 55285

به "اعتراضات خلاقانه میانماری ها با تخم مرغ های عید پاک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات خلاقانه میانماری ها با تخم مرغ های عید پاک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید