خبرنگاران استاندار یزد: مردم مسوولان را در مبارزه با کرونا حمایت نمایند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، یزد- خبرنگاران- استاندار یزد از اقشار مختلف مردم درخواست کرد که همانند گذشته مسووالن دستگاه های مختلف اجرایی استان را در مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا حمایت نمایند.

خبرنگاران استاندار یزد: مردم مسوولان را در مبارزه با کرونا حمایت نمایند

محمدعلی طالبی روز پنجشنبه در ستاد استانی مقابله و پیشگیری از کرونا ضمن قدردانی از همکاری مردم اضافه کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی از شنبه هفته آینده شاهد آغاز فعالیت بعضی فعالیت های کم خطر صنفی هستیم از شهفرایندان درخواست می گردد موارد بهداشتی را همچنان رعایت نمایند.

وی ادامه داد: با توجه به تمهیداتی که در استان صورت گرفت، بسیاری از تصمیمات برای اولین بار در کشور اتخاذ شد و چند روز بعد توسط ستاد ملی به استان ها ابلاغ شد توانستیم کمترین مشکل را داشته باشیم و با رعایت مردم در طرح فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه خانگی این ایام بدون مشکل سرانجام یابد.

استاندار یزد گفت: بعضی فعالیت های مجاز می توانند در ساعات اعلام شده فعالیت نمایند و تمامی اداره های استان نیز طبق مصوبه کشوری با دو سوم نیروها فعالیت را آغاز می نمایند.

همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: با توجه به فرایند نزولی بیماری در صورت ادامه کاهش آن در استان پیش بینی ها حاکی است که بیماری حداقل تا چهار هفته دیگر طول می کشد.

دکتر محمدرضا میرجلیلی اضافه کرد: در حال حاضر 302 نفر در بیمارستان های استان بستری هستند که فرایند مراجعه بیماران سیر نزولی دارد.

وی همچنین شایعه مصونیت جوانان نسبت به ویروس کرونا را رد کرد و گفت: بر اساس گزارش ها تعدادی از پسران جوان به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند،این گونه نیست فقط افراد مسن به آن مبتلا می شوند.

به گفته میرجلیلی در میان افراد مبتلا، بیماری هم 99 سال داشت که درمان شد و در بیماران مبتلا به کرونا در استان یزد هرچه سن بالاتر رود آمار بیماران زن و مرد به هم نزدیک است، اما در سنین پایین تر تعداد مردها بیشتر از زنان هستند.

وی عمده دلیل ابتلا به کرونا در استان را بیماری های قلبی و عروقی و دیابت دانست و اضافه کرد: سال جاری به علت بیماری کرونا، موارد فوتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2.5 برابر افزایش دارد در حالیکه سال گذشته 100 نفر بر اثر بیماری های تنفسسی فوت کردند.

به گزارش خبرنگاران، ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر 2019) در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در 30 دسامبر سال 2019 (نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد و شناسایی نخستین مورد آن در ایران 29 بهمن ماه 1398 در قم رسانه ای شد.

همچنین به گزارش روز چهارشنبه تارنمای خبری نشریه دیلی نیوز، ریچارد برنان مدیر منطقه ای عملیات اضطراری سازمان جهانی بهداشت گفت که فرایند ابتلا به کرونا در جمهوری اسلامی ایران به سطح ثابت رسید.

وی اضافه کرد: به واسطه افزایش موثر بسیاری از اقدامات کنترل نماینده، ما شاهد ثابت ماندن تعداد موارد ابتلا به کرونا در ایران هستیم و در حقیقت، بعضی اشارات از کاهش تعداد مبتلایان جدید در روزهای اخیر خبر می دهد.

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز(پنجشنبه) اعلام کرد: تا به امروز 66 هزار و 200 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت 117 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان ناشی از این ویروس به چهار هزار و 110 تن رسید.

کیانوش جهانپوراضافه کرد: از دیروز تا امروز(21 فروردین) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هزار و 634 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 شناسایی شدند و فرایند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفت که تا به امروز32 هزار و 309 نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند و سه هزار و 918 تن در شرایط شدید بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

جهانپور اعلام کرد: تا به امروز 231 هزار و 393 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شد

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 28215

به "خبرنگاران استاندار یزد: مردم مسوولان را در مبارزه با کرونا حمایت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار یزد: مردم مسوولان را در مبارزه با کرونا حمایت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید